H άρνηση των παιδιών να δοκιμάσουν ένα τρόφιμο ή η επιλεκτικότητά τους στο φαγητό αποτελούν δύο συνήθη «προβλήματα» με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι γονείς, ειδικότερα κατά την προσχολική ηλικία.
Οι εν λόγω συμπεριφορές έχουν συχνά ως αποτέλεσμα τα παιδιά να καταναλώνουν περιορισμένη ποικιλία τροφίμων και φαγητών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση διατροφικών ελλείψεων αλλά και υιοθέτηση «λανθασμένων» συνηθειών διατροφής, που θα διατηρηθούν σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
Τα καλά νέα είναι ότι οι γονείς μπορούν, μέσα από κατάλληλους χειρισμούς, να αποκαταστήσουν τη σχέση του παιδιού τους με το φαγητό, πετυχαίνοντας τελικά την αποδοχή νέων γεύσεων και τροφίμων, που θα εμπλουτίσουν το διαιτολόγιό του προσφέροντας ποικιλία και ισορροπία. Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας τέτοιων χειρισμών έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλου αριθμού επιστημονικών μελετών, μέσα από τις οποίες έχουν ταυτοποιηθεί συγκεκριμένες «τεχνικές» που φαίνεται να δρουν βοηθητικά.
Μία από αυτές έχει να κάνει με τον τρόπο που παρουσιάζεται ένα νέο τρόφιμο στα παιδιά. Ειδικότερα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως το νέο η «δύσκολο» τρόφιμο είναι πιο πιθανό να γίνει αποδεκτό όταν συνδυάζεται με μια οικεία γεύση, που αρέσει στα παιδιά, συγκριτικά με τις περιπτώσεις που προσφέρεται μεμονωμένα. Από την άλλη, φαίνεται ότι είναι σημαντικό το τρόφιμο να συνδυάζεται και με ευχάριστο κλίμα, καθώς η σύνδεσή του με θετικά συναισθήματα μπορεί να αυξήσει την αποδοχή του.
Επομένως, την επόμενη φορά που θα επιλέξετε να προσφέρετε ένα νέο ή «δύσκολο» τρόφιμο στο παιδί σας, φροντίστε να το συνοδεύσετε με κάτι που ήδη του αρέσει. Επιπλέον, αρκεστείτε απλά στο να σερβίρετε το τρόφιμο, χωρίς να πιέσετε το παιδί σας να το καταναλώσει και δημιουργήστε ένα ευχάριστο κλίμα στο τραπέζι, χωρίς εντάσεις και αρνητικά συναισθήματα.
Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr