Σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα, η καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου και η βελτιωμένη φυσική κατάσταση που προκύπτουν όταν ο οργανισμός ασκείται τακτικά, επιδρούν θετικά στην απόδοση των μαθητών σε διάφορα σχολικά τεστ.
Ειδικότερα, τόσο η δομή όσο και η λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και οι νοητικές δυνατότητες είναι βελτιωμένες σε παιδιά με καλή φυσική κατάσταση, σε σχέση με παιδιά που δεν ασκούνται.
Δυστυχώς μεγάλο ποσοστό της νέας γενιάς δεν καταφέρνει να πετύχει την παγκόσμια σύσταση για φυσική δραστηριότητα που είναι τουλάχιστον 60 λεπτά μέτριας ή έντονης άσκησης την ημέρα. Στην Ελλάδα το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο αφού το μάθημα της φυσικής αγωγής είναι εξαιρετικά παραμελημένο, ενώ παράλληλα οι ώρες εξωσχολικής μελέτης είναι οι υψηλότερες στον κόσμο, και η τηλεθέαση και χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή αυξάνονται συνεχώς.
Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα ερευνητικά δεδομένα που πέρα από τις γνωστές ευεργετικές δράσεις της άσκησης για τον οργανισμό (καρδιαγγειακή ευρωστία, διαχείριση βάρους, κοινωνικοποίηση, αποβολή άγχους κλπ) αποκαλύπτουν σημαντικά οφέλη για μια ακόμα βασική λειτουργία του οργανισμού –τη νοητική- θα πρέπει να θυμόμαστε η ενθάρρυνση και υποστήριξη των παιδιών ώστε να είναι δραστήρια σε καθημερινή βάση έχει εξαιρετική σημασία για τη σωστή ανάπτυξη τους.
Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr